Tuesday 14 October 2014

CINTA ZAMAN KANAK-KANAK MENJADI KENYATAAN

Adakah anda mempunyai kekasih zaman kanak-kanak? Dalam banyak kes, kekasih zaman kanak-kanak lebih cenderung untuk menjadi jiran atau rakan sekolah.Dimana  kita menghabiskan banyak waktu untuk bermain. Dan sesetengah apabila dewasa mungkin membawa haluan masing-masing.

Walau bagaimanapun, takdir adalah satu perkara yang misteri. Jika anda ditakdirkan untuk satu sama lain,mungkin anda akan bertemu antara satu sama lain  walaupun selepas berpisah selama 18 tahun selain, seperti pasangan kekasih ini!

Zi-heng Wang dari Henan Province, China, bertemu cinta pertamanya ketika dia berusia enam tahun. Gadis tersebut yang merupakan jiran sebelah rumahnya iaitu Qian-qian. Mereka sering bermain bersama-sama semasa kecil.


Pada usia enam tahun, dia memberitahu ibunya bahawa dia bertekad untuk berkahwin Qian-qian apabila dia membesar.

Seperti banyak kisah-kisah zaman kanak-kanak, Wang dan Qian-qian terputus hubungan apabila keluarga Wang berpindah. Namun mereka kembali bertemu selepas 18 tahun dan mencetuskan kembali perasaan cinta dalam hati mereka.

Di usia 24 tahun-pasangan ini akan melangsungkan perkahwinan  pada 7 September tahun ini.Menariknya mereka turut merakamkan detik indah diatas jambatan yang pernah datang sewaktu zaman kanak-kanak dahulu.



Sumber citifmonline

No comments:

Post a Comment